Významná muzikálová divadla u nás i u nejbližších sousedů se rozhodla posílit herecké týmy o dosud neokoukané tváře. Adepty zpěvu, tance a muzikálového herectví tak čeká v nejbližší době hned několik konkursů do chystaných projektů.

BRNO A BRATISLAVA
Přestože brněnské Městské divadlo disponuje velmi stabilním týmem sólistů, které jako jedno z mála v Čechách tradičně doplňuje o vystudované absolventy speciálního oboru muzikálového herectví, nezavírá své brány ani před výjimečnými talenty “odjinud”. Proto se už 20. února ve zkušebnách MdB rozběhne konkurz do světoznámého muzikálu Mary Poppins, který divadlo nastuduje a uvede na začátku příští sezony. Veškeré informace se dozvíte v našem samostatném článku.

Velkolepý hit ovšem chystá i Nová scéna v Bratislavě: Šlágr West Endu, muzikál BoyBand. Ten napsal anglický dramatik Peter Quilter jako reakci na stále stoupající oblibu nejrůznějších chlapeckých hudebních skupin. Za první z nich lze podle autora považovat už Beatles, ovšem jako zvláštní fenomén je vnímáme zejména od slavných počátků New Kids on the Block a Backstreet Boys. U nás podobným způsobem v 90. letech zazářila hvězdička slupiny Lunetic. Quilter je zkušeným libretistou a dramatikem a jeho hry jsou známé i v Čechách. V Praze se hrálo jeho hudební drama Na konci duhy (End of the Rainbow) o posledních měsících života Judy Garland a komedie Je úžasná. BOYBAND THE MUSICAL měl světovou premiéru v roce 1998 v Derby Playhouse, o rok později již prorazil na West End, kde běžel v Gielgud Theatre na Shaftesbury Avenue. Velký úspěch show postavená na popových hitech sklidila také v Jihoafrické Republice, Holandsku a Polsku.
Divadlo Nová scéna Bratislava chce nyní zrodit hned pět nových chlapeckých hvězd! Na základě konkursu vybere pět mladíků, kterým slibuje, že se stanou dívčími idoly. V příběhu plném emocí o vzniku a peripetiích hudební skupiny totiž zazpívají a zatančí nejslavnější písně chlapeckých formací z celého světa. Produkce doslova uvádí:
„Jediný divák neodíde z predstavenia bez toho, aby si nezaspieval! Jediná fanúšička neodíde bez zaľúbenia sa! Jediné oko nezostane suché!“
Pokud se chcete stát novým idolem, jistě zamíříte už v neděli 17. ledna do Bratislavy.

Možná je tato výzva určena právě vám:
Ak si chalan a máš 15 až 30 rokov a doteraz si čakal na svoju veľkú príležitosť – tak musíš prísť! Ak si tvár známa, aj neznáma, ak máš za sebou inú súťaž, alebo si sa len odhodlával – tak musíš prísť! Ak vieš skvele spievať, hrať, aj tancovať, ak dobre vyzeráš a myslíš si, že máš na to – tak musíš prísť! Túto šancu nepremárni! Ide nielen o divadelný muzikál ale o prvú a jedinú slovenskú chlapčenskú skupinu! So všetkým, čo k tomu patrí!
KONKURZ v nedeľu 17. januára 2010 na Novej scéne v Bratislave – hlavný vchod z Kollárovho námestia.
Od 8.00 až 9.30 hod. prezentácia;
9.30 hod. úvod a organizačné info; 10.00 hod. začiatok konkurzu.
Priprav si: tri naspamäť naštudované skladby (tie nájdeš – spolu s novými slovenskými textami – na stiahnutie, na webovskej stránke Divadla Nová scéna).
Prines si: cvičný úbor, tanečnú obuv, plavky – a svoje odhodlanie stať sa členom nového BOYBANDu.

PRAHA
Mimořádná událost čeká i českou muzikálovou scénu. Divadlo Kalich a TV Prima vyberou v nové reality show Cesta ke slávě dvojici hlavních protagonistů v chystaném muzikálu Ondřeje Soukupa a Gabriely Osvaldové Robin Hood. 5. ledna produkce uzavřela přihlášky do této hudební soutěže a sdělila, že se má zájem zúčastnit neuvěřitelných 1160 uchazečů! Vítězové pak skutečně získají hlavní role Robina a Mariany v alternaci s osvědčenými hvězdami Divadla Kalich. Již koncem ledna budou všichni pozváni na castingy, během kterých postupně vybere porota ve složení Ondřej Soukup, Gabriela Osvaldová, Michal Kocourek a Ján Ďurovčík 14 finalistů. Dostanou za úkol zazpívat vybrané písně a uspět musí i pohybově a herecky. Z nich pak úspěšné adepty vyberou diváci televizní show. Producenti nezastírají, že v tomto případě bude hrát jistou úlohu i vzhled vystupujících.
V souvislosti s muzikálem nemá tato show u nás zatím obdoby a při oblibě podobných pořadů se zdá být geniálním marketingových tahem. Vždyť kdo by novopečené miláčky televizní obrazovky nechtěl hned zatepla vidět na divadelním jevišti?? Celé klání na obrazovkách vypukne už v březnu.

Foto: Teatr komedia Warszawa a divadelní plakáty