Nejednomu příznivci muzikálového žánru vstoupila do života reality show TV Prima Robin Hood – Cesta ke slávě. Mě například nutí nedělní večery trávit namísto v oblíbené kavárně Café Salé u nepříliš oblíbené televizní obrazovky… Tuto neděli soupeřila o roli Mariany poslední šestice dívek. Čekal je stejný úkol, jako minulý týden potencionální kandidáty na úlohu Robina. Jen tak mimochodem, již víme, že kromě ohlášeného Noida a vítěze castingu si titulního hrdinu zahraje také Ján Jackuliak, který vystupuje v Městském divadle v Brně a se skupinou All X soutěžil už v show X Factor, kde jej poznala i Gábina Osvaldová s Ondřejem Soukupem. Naproti tomu roli Mariany má údajně jistou Lucia Šoralová, ovšem spekuluje se i o dalších jménech. Víc budeme vědět po středeční tiskové konferenci.

Ale zpět k včerejšímu kolu. Stále trochu rozpačitý dojem mám z obou moderátorů, zejména s přihlédnutím k suverenitě Martiny Kociánové v různých publicistických pořadech a k vtipu Petra Vondráčka v jiných televizních i rozhlasových show. Zejména úvodní poznámkou o „komančích“ by mohl pobavit naposledy tak v roce 1991, zatímco já přemýšlel, jak dlouho ještě nejrůznějším „bavičům“ toto vyčpělé téma vydrží jako ústřední…
Celou show pak otevřela světoznámá píseň Mamma Mia z repertoáru Abby a následně už nadešel čas soutěžících dívek. Těm opět skladby vybírali porotci sami, což svým způsobem může ovlivnit hlasování, ač se ukázalo, že všeobecně známá hitovka nemusí automaticky znamenat výhodu. Bohužel většinou zazní jen dvouminutový „výsek“ každé písničky, takže ukázat na tak malé ploše zpěv, herectví a povětšinou i náročnou choreografii nebývá jednoduché. A jak si se zadaným úkolem dívky poradily? Nechceme vás nudit papouškováním hodnocení poroty, které jste stejně nejspíš slyšeli, takže si přečtěte jen naše stručné hodnocení.

Radka PAVLOVČINOVÁ
Footlose: Holding Out For A Hero
Začátek a konec show by měl být nejpovedenější, což se tentokrát podařilo. Ač Radka jako altistka bude vždy bojovat s vyššími polohami, podala i přes tento, těžko říci handicap, spíš hlasový obor, velmi kultivovaný výkon podpořený skvělými tanečními kreacemi. Narozdíl od některých dalších účastnic předvedla v celé šíři muzikálového oboru profesionální výstup. Na Broadway by to asi ještě nestačilo, ale do Broadwaye už možná ano…
Naše hodnocení: 70 %

Eliška OCHMANOVÁ
Kabaret: píseň Kabaret
Elišce přiřkla porota píseň s nejméně vyčerpávající choreografií, takže se mohla lépe soustředit na zpěv. S hlasovou indispozicí bojovala srdnatě, herecky tentokrát předvedla upjatější výkon. Pro mě zůstala nadále jakousi „tetou odvedle“, i když jí produkce navlékla do lesklého body. Pěvecky slušné, ale trochu obyčejné.
Naše hodnocení: 60 %

Martina BÁRTOVÁ
Mamma Mia: Dancing Queen
Martina tentokrát dostala úkol, který jí typově neseděl, a bohužel se s ním nedokázala poprat tak přesvědčivě, jako minule Jan Kříž. Píseň navíc neměla „abbácké tempo“, zněla trochu utahaně, jako na vesnické zábavě po půlnoci. Vadilo mi taktéž několik nedozpívaných tónů. Tanečně bylo celé vystoupení profesionálnější než pěvecké. Doufejme příště v lepší volbu, tato soutěžící není špatnou zpěvačkou a na roli Mariany by se hodila i typově.
Naše hodnocení: 40 %

Jana TESAŘOVÁ
Evita: Buenos Aires
Skvělá píseň, na kterou jsem se nejvíc těšil, ovšem pokud by jí zpíval někdo jiný. Kapelou byla zahrána znamenitě, ovšem dojem, který Jana zanechala, byl dost amatérský. Začalo to už podivnou výslovností „Buenos Aires“, řada problematických tónů nebyla odzpívána, ale odšeptána. Píseň je nesmírně těžká na udržení dynamiky a zcela nelítostně odhalí veškeré slabiny interpretky, což se v tomto případě stalo.
Naše hodnocení: 40 %

Andrea GABRIŠOVÁ
Flashdance: píseň Flashdance
Andreu bych charakterizoval jako obrovského bojovníka s trochu přehnaným sebevědomím. Během své cesty za vysněnou rolí tentokrát použila osvědčený trik Husitů a snažila se protivníky zahnat křikem, s čímž patrně až do velkého finále nevystačí. Ve Flashdance to ještě šlo, zejména v kombinaci s temperamentní choreografií, ale těším se, co předvede v lyričtějších polohách.
Naše hodnocení: 50 %

Michaela DOUBRAVOVÁ
Hairspray: Mama I am Big Girl Now
Netuším, jak produkce určuje pořadí, v kterém soutěžící vystupují, ale zřejmě se řídí rčením, že každá pohádka by měla mít dobrý konec. Proto nám minule na závěr naservírovala Jana Kříže a dnes Michaelu Doubravovou. Míša má energie na rozdávání a navíc si ji umí rozvrhnout. Jako jediná pracovala s mimikou, což je pro muzikálové herectví nesmírně důležité – skvělý zpěv a bravurně odtančené kroky musí jít ruku v ruce s herectvím! Bláznivá písnička jí mimořádně sedla. Nevím, zda lze Marianu stylizovat do podoby temperamentního diblíka, ale každopádně mne baví se na tuto účinkující dívat.
Naše hodnocení: 70 %

Podle mínění televizních diváků se v závěrečném duelu utkaly Jana Tesařová a Andrea Gabrišová. Porotci se tentokrát jednomyslně shodli, že dále by v castingu neměla pokračovat JANA TESAŘOVÁ. Tento verdikt potvrdil i producent Michal Kocourek.

Foto: TV Prima