Rozhlasový Muzikál Expres Michaela Prostějovského a jeho spolupracovníků je prakticky jediným pořadem, který Český rozhlas vysílá nepřetržitě 35 let. Což byl jistě pádný důvod k pořádné oslavě, zejména, když minulé kulatiny odsunula pandemie covidu – 19 spojená s plejádou nesmyslných opatření. Tentokrát se slavilo ve Fóru Karlín ve středu 22. října. Český rozhlas sám přispěl mírou vrchovatou. Celý koncert  doprovázel velmi početný Symfonický orchestr Českého rozhlasu (SOČR) řízený Jakubem Žídkem a v několika písních zpíval dobře secvičený Dětský pěvecký sbor ČRo vedený sbormistryní Věrou Hrdinkovou.

Opět se ukázalo, že velký orchestr dává muzikálovému žánru zcela podstatný náboj, a že hudební divadlo bez živé muziky je v podstatě podvod. Orchestr vedený zkušeným divadelním dirigentem nepochybně patřil k hvězdnému týmu představení a lze si jen s povděkem oddechnout, že jej nepotkal osud kupříkladu rozpuštěného Baletu Československé televize a zůstal zachován.

Dramaturgii více než dvouhodinového koncertu zřejmě sestavili samotní současní tvůrci pořadu, tedy Michael Prostějovský a Pavel Bár. Ta přinesla opravdu obrovské hity, ale i trochu méně ohrané písně ze světových muzikálů superlativů, tedy z Evity, Plesu upírů, Fantom Opery, Sunset Bolevardu, Ježíše nebo Bídníků. Pražské publikum neuvěřitelně vstřícně reagovalo i na písně z původně německojazyčných muzikálů, tedy Elisabeth a Rebeccy, ač v Praze nikdy naživo nezazněly a zřejmě bohužel ještě dlouho nezazní. Českou autorskou scénu zastupovaly dva tituly, Dracula Karla Svobody a Johanka z Arku Ondřeje Soukupa.

Celý koncert zahájila ukázka z britského klasického muzikálu Oliver! v podání Dětského pěveckého sboru ČRo. Ve výborné formě se pak představila celá řada hvězd českého muzikálového show byznysu, zejména pak excelentní Tomáš Savka, Michaela Štiková Gemrotová, Monika Absolonová či Pavel Režný. Pěvecky ovšem okouzlili i v Praze zatím méně známí umělci, jako opravdu skvěle zpívající Jakub Hübner či vycházející hvězdy Markéta Pešková a Pavel Klimenda. V závěru koncertu vystoupil Václav Noid  Bárta (Jesus Christ Superstar), kterého nejen na základě dojmu z tohoto představení považuji momentálně za nejlepšího a nejuniverzálnějšího českého zpěváka s fenomenálním hlasem a velkou schopností improvizace. Jako jeden z mála představitelů současné umělecké generace nezůstal „ztracený“ v bolestínském deklamování jakýchsi vlastních příběhů a je schopen zazpívat skoro cokoli od Semaforu po rock. Bravo!

Koncert Muzikál Expres 35 běžel od začátku do konce v úžasném tempu. Chvála Bohu se neděkovalo padesáti sponzorům, ani se nekrájel narozeninový dort. Hlavním aktérům, Michaelu Prostějovskému (který zároveň přebásnil do češtiny většinu hitů ze zahraničních titulů) a Pavlu Bárovi, pouze v rámci velmi krátkého vstupu poděkoval herec, režisér a úspěšný ex šéf muzikálového souboru DJKT Plzeň Lumír Olšovský a generální ředitel Českého rozhlasu René Zavoral. Nic nebránilo tomu, aby mimořádný koncert završil mohutný sbor z legendárních Bídníků / Les Misérables.

A jen na okraj jedna „technická“. Pokud bych měl najít nějakou kaňku na kráse vydařené akce, pak to byla klimatizace sálu. Diváci se doslova cítili jako na větrné hůrce. Dámy ve slušivých šatech si na druhou půlku koncertu braly zimní bundy, další návštěvníci se přesunuli na méně atraktivní místa mimo hlavní řad větráků. Opravdu je nutné při venkovní teplotě osm stupňů ofukovat publikum ledovým vzduchem?

Fotografie z koncertu budeme postupně přidávat, sledujte náš magazín!