Přijet i se svým klukem z Ostravy do toho „velikého Práglu“ a společně zvítězit v konkurzu na hlavní role v muzikálu Hobin Hood – to byl sen Elišky Ochmanové a Ladislava Korbela. Včera se definitivně rozplynul. Popravdě řečeno, kdyby takováto pohádka vyšla, určitě by neunikla pozornosti producentů hollywoodských slaďáků… Ovšem zázraky se většinu v běžném životě nedějí a od doby, kdy na konkurz do Les Misérables přišla sedmnáctiletá studentka strojní průmyslovky Radka Jiřičková a získala roli Cosetty, také nějaké doba uplynula … Ale nepředbíhejme.
Během včerejšího večera čekala soutěžící a především TV diváky velká (avšak nikoli finálová) muzikálová čísla. Jak se s nimi zpěváci poprali, tedy nazíráno naším okem a uchem, si přečtěte v následujícím stručném hodnocení.

Laco HUDEC
Hair: Donna
Laco Hudec podal plnokrevný taneční a standardní pěvecký výkon. Přesto, že hippiesové Vlasy rozhodně nejsou jeho šálkem čaje, se se svěřeným úkolem vypořádal se ctí. Stále však nejsem stoprocentně přesvědčený, zda patří na jeviště v titulní roli. Je jistě dobrým muzikálovým hercem, který prokazuje během castingu velkou píli, ale pro mě mu pořád od příslovečného „prodavače papoušků“ k hlavní roli zbojníka chybí cosi, co neumím přesně definovat – snad výraz, image, styl….
Naše hodnocení: 50 %

Radka PAVLOVČINOVÁ
Chorus Line: Suprise – Suprise
Ač tento muzikál Marvina Hamlische patří k hitům světových jevišť, u nás příliš populární není, což byl jistě pro Radku, nebo spíš hlasující diváky, určitý handicap. Přesto dokázala výrazně zaujmout, po pěvecky trochu rozpačité úvodní sloce předvedla povedený refrén s barevně výborně odstíněnými polohami. Talent, který dokáže posouvat své hranice, což je pro tvůrce dráždivé.
Naše hodnocení: 70 %

Viktor POLÁŠEK
Touha: Soudce
Zpívat píseň po Jiřím Kornovi je zkrátka za trest, protože to je tak typově výrazná osobnost jeviště, že mu lze stěží konkurovat. Stejně těžkou úlohu jako Viktor bude mít pronavždy už každý český Thénardier… Přestože byl jistě Polášek měkčí ve výrazu, nelehkého úkolu se zhostil tanečně bravurně, pěvecky nadprůměrně a herecky slušně.
Naše hodnocení: 60 %

Martina BÁRTOVÁ
Chicago: When Your Good To Mama
Číslo dozorkyně Mámy Mortonové patří na české scéně k notoricky známým. Slyšel jsem jej už mnohokrát, například v podání Vlasty Peterkové, Dagmar Novotné a zcela nejčastěji zazpívané od Stáni Fořtové. O to víc mě mrzí, že nezaznělo v českém překladu. Ale to je jediná výtka. Martina Bártová mě nepřestává překvapovat – zpěvačka, která miluje jazz a o muzikál možná až tak nestojí, byla opravdu výborná a postupně se stává favoritkou soutěže. Domnívám se, že takto zahraný a odzpívaný výstup by se dal hrát na kterékoli české scéně.
Naše hodnocení: 80 %

Jan KŘÍŽ
Rocky Horror Picture Show: Hot Patootie /Bless My Soul
Dílo sice s příšerně dlouhým a těžko přeložitelným názvem, ale škoda, že na naší scénu zatím nedorazilo. Proto buďme vděční alespoň za ukázku z této skvělé hudební parodie, navíc v neméně skvělém podání Jana Kříže, který opět prokázal, že je hercem mnoha tváří. Se svěřenými úkoly se vypořádává zcela profesionálně, a to i v případě, že mu ne zcela charakterově vyhovují. Ano, mnozí teď podotknou, že je zvýhodněný zkušeností s velkými rolemi, ale na druhou stranu, v době, kdy ostatní mohou cvičit, odbíhá tu do Kalichu, tu do Plzně či Liberce…
Naše hodnocení: 80 %

Eliška OCHMANOVÁ
Mamma Mia – Does Your Mother Know
Eliška Ochmanová není vůbec špatná zpěvačka. Jenže každému herci v divadle zatrne, když diváci vytáhnou z kapes své mobilní telefony a začnou kontrolovat, zda jim náhodou někdo neposlal zprávu. V tom okamžiku je „něco špatně“. A tak na rozdíl od ostatních dívek, které se proměnily ve lvice, Eliška zůstala při zdi a průměrně zazpívala notoricky známý hit od mojí oblíbené Abby. Bylo té průměrnosti tolik, že jsem si šel vařit kávu. A je to známka, že mne, a nakonec i diváky a porotu, její vystoupení bavilo o trošku míň.
Naše hodnocení: 40 %

David WEINGÄRTNER
Pomáda: Náš auťák
Pomádu jsem v divadle viděl jednou a přiznám se, bylo-li to zároveň naposled, plakat nebudu. David, nebo snad porota, zvolil chytře český překlad jedné z hitovek tohoto díla. Srdnatě bojoval se zánětem hlasivek, takže mu odpustím částečnou transpozici některých tónů do nižší polohy. Na počátku soutěže zřejmě nikdo neočekával, že se probojuje mezi trojici nejlepších mužů – stalo se, a to už není náhoda, ač z něj tanečník nikdy nebude, o čemž svědčily záchvaty smíchu Jána Ďurovčíka.
Naše hodnocení: 60 %

Michaela DOUBRAVOVÁ
Moulin Rouge: Lady Marmelade
V tomto případě se porotci zřejmě záměrně snažili dotlačit Míšu do jiné polohy, než v jaké jsme jí zatím vídali. Podařilo se jim to částečně. Ale přerod teenagera v dospělou šelmu chvíli trvá… Všichni víme, že Michaela není excelentní zpěvačka a ani její dnešní vystoupení nebylo pěvecky zcela optimální. Ale je naprostým opakem zmíněné Elišky Ochmanové – dokáže si vybojovat pozornost diváků, což je možná cennější (a obchodně úspěšnější), než bezchybný zpěv.
Naše hodnocení: 60 %

Přímý postup si vybojovali David Weingärtner, Jan Kříž, Michaela Doubravová a Martina Bártová. Ze zbylé čtveřice pak producent Michal Kocourek obětoval Elišku Ochmanovou a Viktora Poláška. Zatímco v případě dam se s „rozsudkem“ shoduji, v případě mužů bych se přiklonil k názoru Jána Ďurovčíka a upřednostnil před Laco Hudcem Viktora Poláška.

Foto: TV Prima (Radka Pavlovčinová během vystoupení a porotce Ján Ďurovčík)