Kdybychom byli my i soutěžící silnější v matematice, už dávno bychom si spočítali, že počet potencionálně vyřazených nám jaksi nesouhlasí s počtem zbývajících castingových kol. Jelikož jsme si však během hodin počtů zřejmě všichni pouštěli do sluchátek muzikálové a operní árie (teď váhám, zda-li v době mého mládí již existovala sluchátka, nebo jsme si písně jen pískali…), nechali jsme se produkcí Cesty ke slávě vyvést aprílem, tedy vlastně májem. Ale začněme pěkně po pořádku.

Druhým důvodem, proč se televizní štáb svoji show pokusil nějak oživit, byly určitě i stesky diváků, kteří v nejrůznějších diskusích poukazovali na celkovou usedlost formátu. Zkrátka chtělo to nějaké překvapení. Proměna začala u Martiny Kociánové, kterou vizážisté přetvořili z poněkud mdlé blondýnky ve výstřednější dominu v korzetu a s černovlasou ofinou. Daleko více než dosud se také oba moderátoři snažili pořad rozpohybovat, sem tam jim vyšel i nějaký ten vtip. Čili jednoznačně změna k lepšímu. Soutěžící tentokrát čekal úkol nadmíru těžký – v pánských a dívčích kvartetech přesvědčit diváky, že právě tomu kterému jednotlivci mají poslat hlas. A možností vyniknout opravdu nebylo mnoho. Proto sáhněme hned v tomto okamžiku k praktikám publicistů čtvrté cenové skupiny, kteří v recenzích prozradí pointu hry, která má zůstat utajená a řekněme rovnou, že porota po dlouhém napínání během včerejšího večera nevyřadila žádného ze soutěžících a všem darovala jeden muzikálový život navíc. A bylo to fér, protože toto hlasování by rozhodně nebylo o pěveckých výkonech, ale jednoznačně pouze o sympatiích. Zaslané esemesky se přičtou v příštím rozhodnutí k těm aktuálním. Proto i naše hodnocení bude tentokrát „globální“ a stručné a delší rozvahy necháme na psancích, kteří se rádi poslouchají, tedy vlastně čtou.

Úvod show obstarala již tradiční sborovka – kluci i holky zazpívali dohromady píseň Správná parta z oblíbené Pomády. Pak už jsme mohli vyslechnout následující písně:

Jan Kříž, Viktor Polášek, Laco Hudec, David Weingärtner
Tragedy – muzikál Horečka sobotní noci
Píseň narychlo vytvořené čtveřici výborně sedla. Každý dostal příležitost předvést tu pěveckou polohu, ve které je nejsilnější, aniž by to ve výsledném efektu jakkoli skřípalo, což se stává téměř ve všech případech, kdy se ze sólistů stávají sboristé. Jednoznačně nejlepší výkon večera.
Naše hodnocení: 80%

Martina Bártová, Michaela Doubravová, Eliška Ochmanová, Radka Pavlovčinová
Oh My God You Guys – muzikál Pravá blondýna
Dívčí čtveřici porotci vybrali píseň z u nás nepříliš známého muzikálu Pravá blondýna. Song v rychlém tempu kvartetu seděl, podobně jako v případě mužských kolegů lépe, než druhá, pomalejší píseň, byť dívky neladily tak přesvědčivě jako kluci. Vše ale zachránily dobrým herectvím a užily si zejména groteskní polohy „blbých blondýnek“, kterou doprovodily infantilní pantomimou.
Naše hodnocení: 70 %

Jan Kříž, Viktor Polášek, Laco Hudec, David Weingärtner
Everything I Do, I Do It For You – film Robin Hood
V písni již náročnější na delší tóny a intonaci se opět projevila větší pěvecká zkušenost účastníků castingu, kde tři soutěžící ze čtyř jsou muzikálovými herci. S ústřední písní z filmu Robin Hood – Král zbojnínků, kterou v originále nazpíval Bryan Adams, se vypořádali se ctí a bez větších problémů, i když svůj vlastní výkon z prvního vystoupení již nepřekonali.
Naše hodnocení: 70 %

Martina Bártová, Michaela Doubravová, Eliška Ochmanová, Radka Pavlovčinová
Can You Feel The Love Tonight – muzikál Lví král
I když přes dobré zahraniční kritiky nepatří zrovna Lví král z pera Eltona Johna k muzikálům, které by mně osobně na české scéně chyběly, uznávám, že Can You Feel The Love Tonight patří mezi největší současné muzikálové hity. Zároveň však tato skladba nemilosrdně zvýraznila pěvecké nedostatky jednotlivých zpěvaček a odhalil jsem v ní ze všech skladeb tohoto „gruppen“ večera nejvíce intonačních nepřesností.
Naše hodnocení: 50 %

Jak jsme již prozradili, pro tentokrát se nevyřazovalo. Proto i my uděláme malou změnu a v samém závěru nenapíšeme, kdo se nám zdál dnes nejslabší, ale naopak. Z dívek bychom nejvýše postavili pro toto kolo Martinu Bártovou, protože byla pěvecky jistá a zcela zásadně zapracovala na své herecké proměně. Z potencionálních Robinů se nám i nadále pěvecky nejlépe jeví Jan Kříž, ocenit ovšem musíme také Davida Weingärtnera, který s daleko zkušenějšími kolegy zatím překvapivě drží krok. V příštím kole si vyslechneme velká muzikálová čísla i s doprovodem company, takže půjde opravdu do tuhého a s velkodušností porotců už nelze počítat.

Foto: TV Prima a Jiří Černohorský